onsdag 26 december 2007

SIMPLE TWIST OF HATE.

bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv.
- den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor

ett. nästan varje kväll när jag går och lägger mig lägger jag upp en helt ny värld, med personer jag kanske träffat en enda gång, eller bara pratat med över internet. jag gör det hela mkt bra, tills jag nästan tror på det själv och innan jag somnar hoppas jag alltid att det är vad jag skall drömma om den natten.

två. jag dricker aldrig det sista ur mjölkpaketen. jag får för mig att det är äckligt eller gammalt.

tre. när jag städar måste jag lyssna på riktig popmusik. i stil med da buzz. då går städningen bättre och blir mkt snabbare avklarad. jag har ingen aning om varför det är så.

fyra. när jag går i trappor räknar jag trappstegen. allihopa. om jag blir osäker eller glömde ett steg får jag en oerhörd lust att börja om. förr hände det jämt, nu gör jag det bara om jag är själv. annars kan man ju tro att jag är helt knäpp i huvudet. 8)

fem. jag har ett oerhört oförutsägbart humör. jag kan vara hur glad som helst, för att på mindre än en sekund bli skitsur och inte ha ngnsomhelst lust att varken prata eller leva mer. för att sedan gå över till att bli relativt glad igen.

sex. jag är, som person, deppig. eller, inte deppig men jag är lätt svårmodig. jag har alltid varit sådan här och jag vet inte varför. jag ser oftare problem än lösningar. jag är lite av en pessimist. jag brukar trösta mig med att de som känner mig tycker om mig trots denna oerhörda bristen.

sju. jag har jättesvårt för att visa känslor. både fysiskt och i ord. jag gillar inte att kramas, jag gillar inte att säga, hej, jag tycker om dig. jag gillar inte att utsätta mig själv för den sårbarheten det innebär att öppna sig själv så. för en annan är det kanske en obetydlig sak, men för mig är det ngt av det viktigaste i världen. jag gillar inte att leka med elden, och kan jag undvika den så gör jag det. även om det innebär att jag i längden sårar andra. den här biten gör att jag försvårar vissa saker. ofta undrar jag vad det är för fel på mig. jag ser på andra och de hanterar det lätt och bra, medan jag blir livrädd eller får andnöd eller bara känner mig dum i sådana lägen.

åtta. jag älskar tassar. på katter. hundar. att lukta på dem. det är hur vidrigt som helst, jag vet. men de luktar så gosigt! och nosarna. torra nosar är guld värt. det är så jävla härligt.


jag utmanaaar..

malin, jenno och pelle.

1 kommentar:

Nostalgia sa...

oj. jaha. ja... jag får fundera ett tag kanske :)